För dig som är trädgårds- och odlingsintresserad

Plantdag med auktion på Gröna Ånäs

Föreningens återkommande och uppskattade plantdag. Som tidigare år sker plantdagen på Gården Gröna Ånäs i Löa. Kl 17.00 startar kommersen. Här säljer/byter/skänker/köper du plantor och fröer. OBS! Har du plantor till försäljning är det bra om du kommer innan 17.00 (öppet från 16.30) så att allt är på plats vid starten.

Som alltid serveras det hembakt Gofika i i den gamla träullsfabriken.

När kommersen så småningom avtar (vanligtvis efter någon dryg timme) är det dags för årets plantaktion. Vad som auktioneras ut är en överraskning men ofta någon/några ovanliga växter/fröer.

Plantdagen är en härlig tillställning där man har chansen att träffa och lära känna många andra medlemmar.

Plantdagen är öppen även för icke medlemmar. Förhoppningsvis lockas några då till att bli medlemmar i vår fina förening.

VÄLKOMNA!

Evenemanget är avslutat.