Höstträff 13/11

Alla medlemmar är välkomna på höstträff och workshop i kransbindning under ledning av floristen Matilda Råstock

Söndag 13 nov kl 15-17

Församlingshemmet, Kopparberg

Den här gången vi blir tacksamma för föranmälan- för att både kunna uppskatta materialåtgången och hur mycket fika vi ska bulla upp med. Svara gärna med vändande mejl senast 10 november christina.schaffer@natgeo.su.se eller ring SMSa tel 070-1739597

Föreningen fixar: varsin halmstomme och/eller varsin stålstomme, spoltråd. En del   (men inte allt) kransmaterial (granris!) kommer att finnas på plats men

Du själv tar med: ditt favoritmaterial och verktyg

• Stommar: Om du önskar fler stommar av halm (i valfri storlek) beställes de t ex i blomsterbutiken i Kopparberg. OBS gör det redan denna vecka så att de hinner beställa in!
    Smal stålstomme- t ex Lådan har lämplig storlek på ståltråd.
  • Spoltråd (tunn ståltråd) för att enkelt linda din egen krans (egen rulle rekommenderas)
  • Verktyg:  sekatör, sax och en avbitartång.
  • Kransmaterial: Här är det bara fantasin som stoppar: blanda olika växter som granris, tallris, björkkvistar, lingonris eller torkade ormbunkar. (Det går också att köpa lite ädelgran hos blomsterbutiker, men de är ganska tjocka i stjälkarna så de kan vara svårt att binda med beroende på kvisten man får.)
  • Dekorationer: samma som för materialet ovan- det är bara fantasin som sätter gränserna;  kottar, torkade blommor/frukt, färgade band, kvistar eller små figurer.

Evenemanget är avslutat.

nov 13 2022