Program för Ljusnarsbergs trädgårdsförening år 2019

Församlingshemmet, Laxbrogatan, Kopparberg

Sön 24 mars.
Gemensam resa till Nordiska Trädgårdsmässan

Trädgårdsmässan, Nordiska Trädgårdar, är den största trädgårdsmässan i Norden med omkring 350-400 utställande företag varje år. Här finns inspirationsutställningar och seminarier med experter, trädgårdsprofiler och inspiratörer. Som besökare kan du handla allt till trädgården och få den rådgivning du behöver.

Nu behöver vi veta hur många medlemmar som är intresserade av att följa med så att vi kan boka buss och få fram emot ett pris per person. Avfärd tidig morgon, en heldag på mässan och åter hemma igen på kvällen. Ring Ingrid Bengtsson 070-583 20 52 eller mejla info@ljusnarsbergstradgardsforening.se senast 24 februari och anmäl ditt intresse. TACK!

Mån 13 maj kl 18:00
Plantkväll med plantauktion

Plantbytardag på Gröna Ånäs i Östra Löa. Möjlighet att byta eller köpa plantor av varandra. Auktion av ovanliga plantor utlovas.

Kaffe & hembakat till försäljning.

Se mer på Gröna Ånäs hemsida.

Sön 14 juli kl 13-16
Studiebesök hos medlems trädgård!

Vi gör studiebesök i den blomrika och vackra trädgården hos Elof och Sylvia Eriksson, på Övre Laggarbo, Rosendal. Tag med eget fika för gemensam fikastund.

Vägbeskrivning: på väg 50 nära trafikplats Norrsjön (och sjön) följ skyltning mot Rosendal, tag sedan grusvägen ca 2 km, fram till den stora granhäcken.

Lördag 14 september kl.11-14
Skördefest vid Stora Gården
Förra årets succe-aktivitet!

Alla i föreningen är välkomna att delta med försäljning eller med utställning av överskott från årets skörd

Från slutet av september…
Äppelmustning vid Bäcktorp

Äppelmustningen planeras från sista vecka i september och
framåt. För exakta datum, kontakta Pelle Klingberg 070-218 28 96.

Sön 24 nov kl 15-17
Höstträff (programmet ej spikat)

Församlingshemmet

För mer information om de  olika aktiviteterna, kontakta föreningen.